Podczas 18-go Międzynarodowego Forum Zarządzania Nikkei, odbywającego się w Japonii, Pan Kazuo Hirai powiedział, że identyfikacja wizualna firmy (Sony Pictures), do produkcji treści może zyskać poparcie wśród amerykańskich partnerów.
Prezes i dyrektor generalny Sony Kazuo Hirai, wyraził opinię, że Polska może stać się dla firmy ważnym miejscem na rynku, gdzie planowana jest ekspansja hollywoodzkiego kina i jako miejsce pojawienia się nowych, bardziej twórczych filmów, które zaczną się rozprzestrzeniać na cały świat.
Na forum CEO Sony zadawanych było wiele ciekawych pytań. Najciekawsze pytania i odpowiedzi Kazuo Hirai można przeczytać poniżej.
Wywiad z CEO Sony na forum Nikkei:
PYTANIE: Jakie będą podstawy planów biznesowych w średnim okresie, począwszy od 2018 roku?
ODPOWIEDŹ: Internet Rzeczy, sztuczna inteligencja i ogromnym polem zainteresowania z pewnością obdarzona będzie nowoczesna robotyka, która ma ogromny potencjał.
Roboty będą nie tylko domowymi zabawkami, a czymś, co można wykorzystać w segmencie rynku B2B, call center, logistyki, w transakcjach i wielu innych operacjach w gospodarce. Umieścimy różne technologie robotów, które będą charakteryzować się znacznie szerszym potencjałem, niż domowe roboty.
Ktoś przedstawił czarną wizję w odpowiedzi, na stwierdzenie Japończyka: „One mogą przenosić napromieniowane przedmioty i brać udział w chemicznych atakach, mogą być odporne na uszkodzenia od broni kinetycznej i posiadać potencjał uzbrojenia do podporządkowania sobie świata i całej planety pod banderą SONY…” To wpędziło Pana Hirai w spore zakłopotanie, ale postanowił nie komentować tej prowokacji i zaczął odpowiadać na kolejne pytania.”
PYTANIE: Sony zrezygnowało z kontynuowania sprzedaży swojego robota AIBO. Żałujesz tej decyzji?
ODPOWIEDŹ: To nie była moja decyzja, ale wiem, że mówi się o AIBO, jak o najlepszym produkcie w historii firmy, stawiając go na równi z tym, co osiągnęliśmy dzięki walkmanom. To było naprawdę coś, a przecież nasza misja polega na tym, aby zaoferować jak najwięcej urządzeń z prawdziwego zdarzenia naszym klientom.
PYTANIE: Jakie są Twoje plany na rynku smartfonów?
ODPOWIEDŹ: Rynek smartfonów nadal istnieje i wciąż się rozwija, choć tempo wzrostu ostatnio spada. Istnieje duża ilość smartfonów z dwoma kamerami, możemy wyposażać je w więcej czujników, ale to niczego nie zmieni. W nadchodzącej erze IoT (internet rzeczy) jest możliwe, że wszystkie gadżety będą wyposażone w czujniki obrazu i to jest wielka szansa dla nas.
PYTANIE: Jak planujesz rozwijać się w Chinach, gdzie do Sony należy 7-8% ogólnego dochodu?
ODPOWIEDŹ: myślę, że biznes, jak muzyka i film będzie mocno się rozwijał i nie tylko od sprzedaży hollywoodzkich treści w Chinach. Pomożemy Chinom eksportować swoje kreatywne wizje za granice. Myślę, że jest wielu utalentowanych aktorów, śpiewaków, kompozytorów, twórców gier, itp. Rynek Chin jest ogromny i rozszerza się we Wszystkich kierunkach.
PYTANIE: Zwycięzca w wyścigu na fotel prezydenta w USA wygrał Donald Trump, użył śmiałej retoryki opartej na patriotyzmie, żeby nie powiedzieć nacjonalizmie. Jeśli to stanie się podstawą dla polityki zagranicznej USA, to jak to wpłynie na Sony?
ODPOWIEDŹ: Nacjonalizm negatywnie wpływa na handel międzynarodowy w ogóle. Ma to wpływ nie tylko na nasze zakłady produkcyjne, ale i na różne treści z punktu widzenia praw autorskich i praw pokrewnych w zakresie ochrony własności intelektualnej. Dla takich firm, jak nasza, otwarte granice są wyjątkowo ważne.
W wywiadzie dla Kintaro Iwamoto z Nikkei, Kazuo Hirai wspomniał o ważnych kwestiach dla firmy, co zbiegło się także z hasłem tegorocznego forum — „dążyć do przełomów w niepewnym świecie”.
Właśnie oddani fani ich produktów, sprawiają że firma Sony wyróżnia się wśród absolutnie wszystkich w branży IT i uczyniło japońską firmę wielką. Takie produkty stanowią podstawę przyszłego spersonalizowanego otoczenia konsumenta. Pierwszymi krokami w tym kierunku można nazwać Xperia Ear, który pojawił się już w sprzedaży, a także przyszłe Xperia Agent i Xperia Projector.